20 juni op camping Europing - Reisverslag uit Tarquinia, Italië van HenrienRia - WaarBenJij.nu 20 juni op camping Europing - Reisverslag uit Tarquinia, Italië van HenrienRia - WaarBenJij.nu

20 juni op camping Europing

20 Juni 2014 | Italië, Tarquinia

Gistermorgen zijn we heerlijk Rome in geweest op de fiets en deze keer met prachtig zonnig weer dus zijn we nog maar eens op het Sint Pietersplein gaan staan met de fiets en hebben we het nog maar eens tot ons door laten dringen dat we nu ècht over zijn. Was mooi. Daarna op ons gemak de stad in geweest, wat is Rome toch mooi met de mooie piazza's, kerken, fonteinen en straten. Tegen de middag besluiten we om rustig naar de camping te gaan en Henri voert het adres in op de navigatie waarbij we erachter komen dat de camping veel verder van Rome is dan ik dacht, nl 100 km ipv 35!!! Ik was er vast van overtuigd dat ik dat gelezen had maar na nog eens en nog eens invoeren bleef de afstand 100 km. Dus...hadden we in een keer haast om weg te komen, dat was minder leuk. Gelukkig waren we na een tijdje uit de hectische drukte van Rome en fietsen we weer mooi landelijk maar wel in een stevig tempo omdat we graag de camping wilden bereiken. Tot onze grote verbazing fietsen we op een gegeven moment bij het meer van Bracciano waar we al eerder mooie vakanties hebben doorgebracht. Vandaaruit moesten we een steile klim naar Sutri maken en werden we een zijweggetje in gestuurd die geleidelijk over ging in een grintpad omhoog de berg op en uiteindelijk een bospad steil omhoog waar fietsen onmogelijk was. Daar liepen we te zwoegen met onze beladen fietsen en we waren erg blij uiteindelijk weer in de bewoonde wereld te komen. Omdat het wel duidelijk werd dat we de camping niet meer zouden halen hebben we tegen acht uur na wat gezoek en met behulp van een heel aardige Italiaanse jongen gelukkig een bed and breakfast gevonden. Vanmorgen weer verder gefietst en tegen half een waren we, na een laatste stuk fietsen op een heel drukke weg, bij camping Europing een stukje boven Tarquinia. Rik en Marijn zijn er inmiddels ook al en Marloes en Mark komen maandag, gezellig een weekje samen en dan zaterdag weer naar huis, ook leuk. Henri en ik hebben heel erg mooie weken samen gehad en zoals Henri zegt: alles wat we meegemaakt hebben was de moeite waard. Jullie allemaal bedankt voor het meeleven, de mooie reacties, smsjes, appjes en mailtjes. Wij vonden dat heel erg leuk en het gaf ook extra energie, mooi.

• 21 Juni 2014 - 10:27

Heleen:

Top wat jullie gedaan hebben, grote klasse

• 21 Juni 2014 - 12:20

Miranda:

Fijn dat jullie gezond en wel zijn aangekomen op jullie bestemming. Nog een weekje heerlijk genieten samen met de kinderen!

• 21 Juni 2014 - 20:17

Thea :

Geweldig gedaan,en nu nagenieten met de kids.Heb genoten van de verhalen.
    Tot ziens in Nijverdal.

• 22 Juni 2014 - 00:03

Monique:

Hey Toppers, er zijn vele wegen die naar Rome leiden, maar jullie hebben de mooiste genomen!!! Wat een prachtige tour en wat heerlijk om dit zo met z'n tweetjes te beleven! Hier kunnen jullie nog lang van nagenieten. We zijn zo benieuwd naar de verhalen.....ik kan bijna niet wachten tot de wijntjes hier in de tuin....maar eerst nog een weekje met jullie fantastische kids! Geniet en deel...we zijn trots op jullie xoxo

• 22 Juni 2014 - 14:06

Elisabeth:

Hee kanjers, wat goed van jullie en wat een doorzetters. Ik kom graag bij dat wijntje van Monique in de tuin om jullie verhalen te horen,
    tot op de Anemoon

• 25 Juni 2014 - 10:54

Lenie:

Topprestatie! Geniet nog van jullie laatste week in Italie en bedankt voor de mooie verhalen en foto's.
    Tot ziens in ons Nijvere dal.