dag 25 14 juni Castellina Buonconvento 68 km - Reisverslag uit Buonconvento, Italië van HenrienRia - WaarBenJij.nu dag 25 14 juni Castellina Buonconvento 68 km - Reisverslag uit Buonconvento, Italië van HenrienRia - WaarBenJij.nu

dag 25 14 juni Castellina Buonconvento 68 km

14 Juni 2014 | Italië, Buonconvento

Gisteravond op de kamer Nederland Spanje gekeken, wat een mooi feestje. We denken dat de hele B en B heeft meegenoten van ons! Vanmorgen hadden we een heerlijk ontbijt bij B en B Mariani, daar kun je weer goed op fietsen. Het was nog droog toen we wegfietsen maar binnen vijf minuten begon het te regenen en in de verte hoorden we onweer. Even stoppen om de regenjas aan te doen en dan verder op hoop van zegen dat het niet erger wordt met het onweer en gelukkig valt dat mee. De regen houdt aan tot we in Siena zijn en dan wordt het droog. We drinken koffie op de Piazza del Campo waar ook de Palio plaats vindt, heel mooi. We zijn hier ook al eens met de kinderen geweest jaren geleden en we zien zo weer voor ons hoe dat toen was. Een man spreekt ons aan ,hij is ook Nederlands, Brabants wat we al herkennen aan het voor ons wel herkenbare accent. Da hedde! Hij is al drie maand met een camper aan het rondreizen door Europa. Na nog even bij de Duomo te kijken fietsen we verder en ik val in herhaling maar wat is het hier mooi. Zulke mooie vergezichten en landschappen, we kijken ons de ogen uit en stoppen vaak voor een foto. Volgens mij is hier geen vlak stuk grond te bekennen, het blijft klimmen ( pffff) en dalen. Onderweg ontmoeten we een man die met een fiets vol bagage de heuvel op loopt waar wij net boven aan de top komen.
Hij komt vanaf Rome en gaat met een fiets zonder versnelling en met een paar boodschappen tassen aan de fiets naar Nederland! En wij zeggen nog wel eens tegen elkaar dat we naast de 20 versnellingen die we hebben er nog wel een paar meer kunnen gebruiken. Na de nodige pauzes besluiten we om op tijd te stoppen want er komen weer meer wolken. We zoeken een agriturismo maar zien geen bordjes en de Tourist Information is gesloten. Dan maar een hotel in dit mooie stadje en dat is zo gevonden. Nog even langs de coop om proviand voor morgen in te slaan en dan lekker eten in een ristorante waar we door de stromende regen naar toe lopen. Daar spreken we Nederlanders die vertellen dat er veel agriturismo, s in de buurt zijn en zelf hebben ze er ook een gevonden via Internet. Er mogen echter geen bordjes met reclame geplaatst worden vertellen zij dus vindt ze dan maar eens als je zoals wij onderweg geen internet hebt. Om 24 uur moet Italië voetballen en eigenlijk willen we wel kijken maar ik denk dat daar niet veel van komt. We zullen zien ( of niet :-)).

• 14 Juni 2014 - 22:21

Hermien:

Hoi Henri en Ria

Weer een uitgebreid verslag Super,heel mooi om te volgen! en niet te vergeten hele mooie foto’s
    hoe langer jullie onderweg zijn des te groter Verslag
    In Rome aan te komen ,kan het niet meer op een Aviertje!!haha
    Ik heb al een Whattsup naar de PAUS!!
    Groetjes hA

• 14 Juni 2014 - 23:48

Majo En Gerdien:

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden en volgens ons hebben jullie de juiste weg gevonden.
    Geniet nog ff.
    liefs ons