dag 24 13 juni Fiesole Castelina in Chianti 72 - Reisverslag uit Siena, Italië van HenrienRia - WaarBenJij.nu dag 24 13 juni Fiesole Castelina in Chianti 72 - Reisverslag uit Siena, Italië van HenrienRia - WaarBenJij.nu

dag 24 13 juni Fiesole Castelina in Chianti 72

13 Juni 2014 | Italië, Siena

Weer een heel mooie fietsdag vandaag. Eerst een mooie afdaling en dan door Florence waarbij we af en toe zicht op de mooie gebouwen hebben maar vooral druk zijn met het verkeer. Bij piazza Michelangelo hebben we nog een heel mooi uitzicht over de stad en dan gaan we verder Toscane in. Van de Reitsma routes wordt deze variant de mooiste maar ook de zwaarste genoemd en beide merken we. Het landschap is heel mooi met veel olijfboomgaarden, wijngaarden van de Chiantiwijn, mooie Italiaanse dorpjes en prachtige vergezichten. Wat dat betreft volop genieten dus.
Dat het de zwaarste route is merken we ook duidelijk, de weg blijft klimmen en dalen met af en toe erg steile klimmetjes en een berg van 650 meter waar we overheen moeten. En dat bij een temperatuur van ongeveer 35 graden dus we drinken drie bidons met water leeg, kopen extra water, drinken cola en gaan regelmatig pauzeren met een kopje koffie. We zien in de verte dat er onweersbuien aan het opbouwen zijn maar beide denken we dat we daar mooi omheen fietsen. Niet dus, tegen drie uur barst er een onweer en regenbui boven ons los en ik durf echt niet verder te fietsen. We schuilen bij een pizzeria maar het duurt lang voor het droog wordt dus als het ietsje minder hard regent fietsen we gauw terug naar een B en B in Castelinna in Chianti wat we onderweg al gezien hadden. Hier is plek voor ons en het blijkt een heel leuk stadje te zijn waar we gezellig en lekker kunnen eten. Gisteren hebben we WK gekeken in de kantine van de camping maar vanavond hopen we dat we op onze kamer Nederland Spanje kunnen kijken. Henri kan de zender echter nog niet vinden en de eigenaar van de B en B is weg dus als het niet lukt gaan we zo in het stadje kijken.

• 13 Juni 2014 - 20:46

Monique:

Hup Ria en Henri Hup...laat Toscane niet in z'n hempie staan! Hup Toscane Hup
    maak voor die Nederlanders ruim baan! xoxo

• 14 Juni 2014 - 11:53

Jolanda:

Hallo Henri en Ria

Wat zijn jullie al ver . goed van jullie hoor.
    En de reisverslagen die je maakt ,zijn echt de moeite waar om te lezen.

ja het zal niet altijd even gemakkelijk gaan ,maar jullie zijn bikkels en doen het toch maar.

Nog een hele goede reis verder en geniet er van.

liefs uit marle.