dag 20 9 juni 2014 Ferrara Castenaso 82 km - Reisverslag uit Castenaso, Italië van HenrienRia - WaarBenJij.nu dag 20 9 juni 2014 Ferrara Castenaso 82 km - Reisverslag uit Castenaso, Italië van HenrienRia - WaarBenJij.nu

dag 20 9 juni 2014 Ferrara Castenaso 82 km

09 Juni 2014 | Italië, Castenaso

De dag begon vandaag met een Italiaans ontbijt: voor twee personen kregen we in totaal 3 broodjes, koffie en thee en 1 glas water. We hebben de spreuk van Ans in ere gehouden welke is: "wie zich niet ergert maar verwonderd wordt geen 80 maar 100" en we hebben er smakelijk om gelachen. Onderweg proviand ingeslagen en koffie met brood en koffie met pizza gegeten. Mooie tocht weer over de vlakte maar de Apenijnen komen steeds dichterbij en daar hebben we ook wel weer zin in. We hebben een mooie agriturismo opgezocht in het boekje, vlak bij Bologna, l Ulivio en ze hebben een kamer vrij voor ons. Wat mooi hier tussen de weilanden en alle ruimte om buiten te zitten in de zon of in de schaduw. We krijgen een beetje het campinggevoel, heerlijk. We zijn hier al rond half vier dus we hebben alle tijd om ervan te genieten en een praatje met de nonno (opa )te maken die ook al eens in Nederland is geweest. Op sommige dagen kun je hier ook eten maar vandaag helaas niet dus op advies van de eigenaar eten we bij een trattoria hier vlak bij in "the middle of nowere" waar je niet zo'n gelegenheid verwacht. En we eten voor de verandering kip met aardappels en sla, heerlijk. Net hebben we bij de eigenaar een fles wijn van hun eigen bedrijf gekocht en zitten nu heerlijk buiten in de tuin met een heerlijk glaasje. Wat wil je nog meer.

• 09 Juni 2014 - 21:17

Lucy:

Ha ha
    Wat een luxe ontbijt
    Jullie hebben toch wel alle overnachtingsadresjes genoteerd?
    Wel mooi meegenomen jullie hebben elke avond schoon beddegoed :-))
    Enn jullie gaan nóg steeds superrr al zo een eind op weg GEWELDIG

CIAO AMICO'S

• 09 Juni 2014 - 22:13

Hermien:

Hoi Henri en Ria

Super al zo’n eind op weg ,en maar een lek bandje ,ga zo door ,
    het is elke dag maar weer spannend ,waar jullie de volgende nacht weer bivakkeren!!
    Succes voor Morgen dag 21 Geweldig!!
    Groetjes vanuit Zonnig en Onweersachtig WEER!! A&H

• 10 Juni 2014 - 11:08

Ludwien:

Super leuk om jullie verslagen te lezen, nou Ria het eten zit wel goed, behalve het Italiaanse ontbijt..... Maar ja Italianen zijn beter in het maken van pizza's.
    Wij blijven jullie volgen, heel veel fietsplezier (Rome komt in zicht)!

Liefs Bertus en Ludwien

• 10 Juni 2014 - 16:17

Laurens:

Wij zitten nu te wachten op de bus voor de terugreis. Veel plezier nog op jullie verdere trip. Fiets ze. Laurens

• 10 Juni 2014 - 19:47

Albert Horsman:

Hoi Ria en Henri,

Het is elke dag weer mooi om jullie verslagen te lezen en de mooie foto's te bekijken, het nodigt wel uit
    om zo'n fietstocht te gaan doen! wie weet!! nog heel veel plezier.

groetjes Dinie en Albert

• 10 Juni 2014 - 21:17

Heleen Geuzendam:

Wat leuk om jullie verslagen te lezen,nog heel veel succes