dag 17 6 juni 2014 Mattarello Bussolengo 97 km - Reisverslag uit Bussolengo, Italië van HenrienRia - WaarBenJij.nu dag 17 6 juni 2014 Mattarello Bussolengo 97 km - Reisverslag uit Bussolengo, Italië van HenrienRia - WaarBenJij.nu

dag 17 6 juni 2014 Mattarello Bussolengo 97 km

06 Juni 2014 | Italië, Bussolengo

Vanmorgen eerst met blote voeten door het natte gras in 'onze' tuin, de zon schijnt al en het uitzicht op de bergen is fantastisch, mooi begin van de dag. Na het ontbijt wat al minder uitgebreid is nu we verder Italië in komen fietsen we weer langs de Adige. De rivier en de omgeving van de bergen, schilderachtige dorpjes en wijngaarden is heel mooi maar het nadeel is dat we door beperkte ruimte die er tussen de bergen is ook steeds langs het spoor en de autostrada fietsen. We herkennen de snelweg van de verschillende keren dat we er zelf reden en nu fietsen we er naast. Het is een warme dag, 30 graden, dus we zorgen dat we veel drinken. Bij een bike terras drinken we koffie en krijgen er zomaar brood met ham en kaas bij. De eigenaar kent Hans Reitsma die de route heeft geschreven die wij volgen. Er is een Wall of Fame in de bike bar waar de handtekening van Reitsma en van veel Romegangers opstaat en hij vraagt of wij ook onze naam erop willen zetten en dat doen we natuurlijk. Zovaak worden we niet voor zoiets gevraagd. Hij maakt foto's en zet deze op zijn face booksite fb.com/bikebar.laterrazza (dit voor degene die het zonder bewijs niet gelooft :-)). We dachten vlak te fietsen vandaag maar krijgen toch nog wat pittige klimmen van tien procent waar Henri me soms heel lief omhoog duwt. We besluiten na 95 km dat het weer mooi is geweest en zoeken naar het adres waar we willen overnachten. Helaas is deze gesloten, dan maar naar een volgend adres waar we een tijd naar zoeken maar ook deze blijkt gesloten. Onderweg had ik een B en B gezien en gelukkig kan Henri daar feilloos naar terug fietsen. We bellen aan en yoehoe er is nog een mooi appartement voor ons vrij. Wat kun je daar dan blij mee zijn en de supermarkt en pizzeria zijn op loopafstand dus perfect. Net heerlijk gegeten al had Ik het menu niet goed begrepen en kreeg ik alleen kip en courgette maar gelukkig was er veel brood bij. Henri had een heerlijke pittige pizza. Daarna nog even op een terrasje en nu weer in ons huisje met mooie muziek van oa Bzn sweet silver Annie en vele andere bands en een heerlijk wijntje.Het is elke avond weer leuk om jullie reacties te lezen, we genieten ervan en dat ma er zelfs bij staat is natuurlijk helemaal mooi!

• 07 Juni 2014 - 06:48

Lucia:

Goedemorgen,
    Het is voor ons ook mooi om jullie verslagen te lezen.
    Fijn om te lezen dat jullie er zo van genieten. Het is hier nu ook zonnig en warm.
    Groetjes en geniet nog hele fijne reis verder.
    Lucia en Bennie

• 07 Juni 2014 - 12:29

Gerda:

Hoi,Ria en Henri.

Machtig mooi om te lezen hoe jullie de fietstocht ervaren. Hoe enthousiast ook!Maar ja, Ria,zo ben jij nu eenmaal hè? Petje af! Fijn dat Henri jou af en toe een steuntje in de rug geeft :-). Vooral zo doorgaan!

Liefs,

Gerrit en Gerda.