dag 14 3 juni 2014 Landeck Prad am Stilfersjoch 93 - Reisverslag uit Prad am Stilfserjoch, Italië van HenrienRia - WaarBenJij.nu dag 14 3 juni 2014 Landeck Prad am Stilfersjoch 93 - Reisverslag uit Prad am Stilfserjoch, Italië van HenrienRia - WaarBenJij.nu

dag 14 3 juni 2014 Landeck Prad am Stilfersjoch 93

Blijf op de hoogte en volg

03 Juni 2014 | Italië, Prad am Stilfserjoch

Weer een heel mooie maar pittige fietsdag. We fietsten over mooie fietspaden aangelegd met geld van de EU. Vroeger was dit het pad waar de Romeinen over gingen en de duitse keizers met hun gevolg. Ook Gerrit ter Avest ging ons voor dus we voelden ons zeer vereerd. Maar wat veel klimmen, elke keer weer omhoog en omlaag richting de Reschenpas. Bij een terras waar we koffie dronken kwamen nog meer nederlandse fietsers zich laven. Een ging ook naar Rome en de andere twee naar Venetië. We hebben gezellig gekletst maar er moest ook nog gefietst worden dus maar weer op de pedalen. Vorig jaar hebben Henri en ik ook bij de Reschenpas gefietst en ik had gelezen dat de pas van de kant waar wij nu vandaan kwamen makkelijker was dus ik had me er niet ècht op voorbereid. Had dus geen idee van de 11 haarspeldbochten en alle bochten daar tussen in laat staan van het vals plat en alle klimmers ervoor en er na. PITTIG dus met regelmatig een stop voor een mueslireep, stroopwafel enz. Het bleek dat we vorig jaar maar de helft van de pas hadden gefietst vandaar de onderschatting van het parcours. Maar wel machtig mooi, het ene landschap na het andere trok aan ons voorbij. Bloemenweiden, grillige alpen, besneeuwde toppen, kloven en de woest stromende Inn. We zijn nu in Prad in hotel Zentral waar Henri al eens met Herman was geweest, met zwembad en sauna dus heel fijn voor ons. Toen we vanmiddag belden of er plek was vroegen ze of we ook bij hen wilden eten en ja dat wilden we wel, niet wetende dat het een 5 gangen diner zou zijn, de andere dagen was een pizza of schnitzel ons goed genoeg. Om nog lekker te kunnen slapen hebben we maar niet meer naar de prijs van het etentje gevraagd en er heerlijk van genoten. Zien we morgenvroeg wel weer. Nu nog even genieten van het mooie uitzicht vanuit de kamer op de Alpen. Het weer was goed vandaag maar geen 28 graden zoals in Nederland.

  • 03 Juni 2014 - 23:11

    André:

    Bellissimo!!!

    Geweldige trip, veel fietsplezier in "ons" bella Italia.

    Groet A&W

  • 03 Juni 2014 - 23:20

    Monique :

    Lieverds wat zullen jullie genieten van al het moois en belevenissen. Wat een toer. Ik wou dat ik weer even langs kom komen met mijn massage olie! Geweldig om te lezen en wij maar zwoegen op 't werk; nou ik dwaal regelmatig af hoor....en dan droom ik maar dat ik ook die ene etappe mee kon fietsen. Ha ha ik denk dat ik ook suikerklontjes moest eten om overeind te blijven....veel liefs vanaf hier xoxo

  • 04 Juni 2014 - 07:10

    Marloes :

    Echt petje af voor jullie pa en ma, ik doe het jullie niet na... Mooie foto's zeg, omgeving wordt steeds mooier... Kan niet wachten tot ik het ook zie, vanuit de auto ;-) succes maar weer vandaag met de volgende etappe! Dikke kus van ons

  • 04 Juni 2014 - 10:44

    Dirk:

    Op de foto's zien jullie er mager en afgetraind uit dat 5-gangen diner moet goed en terechte beloning voor het afzien zie uit naar de volgende foto's, top gefietst en diner verdient niet betalen hard wegfietsen, doei.

    Bartje/Dirk


  • 04 Juni 2014 - 13:41

    Truus:

    Jullie zijn al verschillende grenzen gepasseerd en zullen er minstens net zoveel verlegd hebben. Respect!!!
    Nog veel fietsplezier de komende dagen!
    Wij blijven jullie op de voet volgen.
    Groetjes uit een lekker warm Nijverdal.

  • 04 Juni 2014 - 13:55

    Jolanda:

    hallo Henri en Ria

    nog steeds petje af voor jullie hoor.

    jullie zijn al heel ver gekomen , en jullie genieten er ook nog steeds van zo te lezen.

    ga vooral zo door en geniet ze ,en vooral goed voor jullie zelf zorgen,

    Groetjes uit het zonnige marle. jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Maart 2015
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 16482

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 Mei 2014 - 30 November -0001

fietsreis naar Rome

Landen bezocht: