dag 9 29 mei Tubingen Sigmaringen 72 km - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van HenrienRia - WaarBenJij.nu dag 9 29 mei Tubingen Sigmaringen 72 km - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van HenrienRia - WaarBenJij.nu

dag 9 29 mei Tubingen Sigmaringen 72 km

29 Mei 2014 | Duitsland, Sigmaringen

We werden gewaarschuwd dat alle hotels enz vandaag volgeboekt zouden zijn ivm met een wk mountainbiken hier in de buurt en met vaderdag in Duitsland wat ze blijkbaar op Hemelvaartsdag vieren. Dus we vonden het spannend of het ons nog zou lukken onderdak te vinden
We fietsten weg met volop zon maar wel fris
Vandaag stond de eerste echte beklimming op het programma, de swabische alb.
We zagen hem al van ver af! De eerste hoogte overwonnen we door middel van vals plat en de resterende klim door percentages van 4 tot 7 procent. Ik vond het een hele klim,pffff. Het hoogste punt is 737 meter, mooie voorbereiding voor de Alpen dus. Onderweg spraken we een man uit Oldenzaal die alleen naar Rome fietst. Nu zijn zijn vrouw en dochter gekomen en fietsen fietsen om de beurt een stuk mee tot ze zondag weer terug gaan. Onderweg zagen we veel mannen in lederhozen met mooie kuiten:-). hebben een heel klein regenbuitje gehad en we horen dat het in Nederland veel regent vandaag
, jammer voor Hemelvaartsdag. We hadden vandaag voor het eerst pech, Henri kreeg een lekke band onderweg
Gelukkig hadden we alles bij ons om te kunnen vervangen alleen beide fietspompen gaven het bij het eerste gebruik al op,waardeloos dus. Er zat genoeg lucht in om te kunnen fietsen em als of het zo moet zijn fietsen we langs een huis waar jongens met brommers aan het werk zijn en die hebben een goede pomp dus probleem weer opgelost.En om het nog mooier te maken vinden we direct een hotel en Nog een hele mooie ook waar plek voor ons is. Het engeltje zit nog steeds op mijn schouder. Het blijkt dat de sportieve mensen uit Oldenzaal ook in dit hotel zijn en hij doet nog er zo'n best om onze Garmin goed te installeren, zo aardig. Morgen zien weer of het beter gaat. We hebben pizza grgrten aan de Donau waar overigens weinig blauws
aan te ontdekken valt. Maar de pizza was lekker en het wijntje en de weizen ook.

• 29 Mei 2014 - 21:45

Hermien:

• 29 Mei 2014 - 21:54

Niks:

Henri heeft een slechte relatie met banden en navigatie, 3x niks.... maar fietse kan die wel.

• 29 Mei 2014 - 21:59

Hermien:

Hoi Henrie en Ria

Wederom een mooi Reisverslag, Het Engeltje doet goed haar best Ria,
    Voor morgen weer mooie Rit en lekker Bikkelen tegen de Heuvels,zal wel een prachtig gezicht zijn!! Groetjes A&H

• 29 Mei 2014 - 23:25

Willyanne:

Gisteren heeft het vreselijk geregend en iedereen was het zat. Vandaag bewolkt en de kachel opgedraaid. Ja, we hadden moeten gaan fietsen, hadden we het vanzelf warm gekregen...
    Maken jullie nog eens een foto? Wil dat mooie hotel wel eens zien! Of dat kasteel. Jullie gaan er maar vanuit dat we dat allemaal maar zo geloven!
    Morgen is de nacht van Nijverdal en wordt het 20 gr. Hebben wij ook eens wat te schrijven, ha!!!

• 30 Mei 2014 - 07:12

Lucia:

Hoi Ria en Henri,
    Mooi om dit allemaal zo te lezen.
    Hoop dat jullie vandaag weer een mooie rit hebben en geniet ervan. Hier is het nu ook droog maar wel koud nog.
    Groetjes Lucia

• 30 Mei 2014 - 18:55

Laurens:

Bij ons is het weer af en aan. Bewolkt met regen en dan weer zonnestralen. Vanaf zaterdag wordt het beter. (Zeggen ze). Succes in de bergen.

• 30 Mei 2014 - 20:23

Monique:

Jullie twee fietsen, ik twee honden! Karlijn is naar de bruiloft en ik vermaak mij hier prima! Heerlijk om jullie te volgen, maar ik wil ook meer foto's hoor...zo lekker om met jullie mee te genieten! Het echte werk begint gelukkig zonder blaren, tja die lekke band dat kan Henri wel handelen, hebben jullie dat maar vast gehad. Veel liefs vanuit hier xoxo