Dag 5 25 mei Koblenz Bingen 87 km - Reisverslag uit Bingen am Rhein, Duitsland van HenrienRia - WaarBenJij.nu Dag 5 25 mei Koblenz Bingen 87 km - Reisverslag uit Bingen am Rhein, Duitsland van HenrienRia - WaarBenJij.nu

Dag 5 25 mei Koblenz Bingen 87 km

26 Mei 2014 | Duitsland, Bingen am Rhein

Na een zonnig ontbijt met een lekker gekookt eitje gaan we weer op pad. Tent wordt door Menno en Monique afgebroken en ze komem ons straks onderweg nog bezoeken. We fietsen heerlijk langs de rivier tot we er na tien km achterkomen dat we de volgende we de verkeerde rivier volgen namelijk de Moesel! Dus maar weer terug. Na twintig km zijn we weer bij het begin
Een aardige man gidst ons het laatste stuk tot we weer bij de Rijn zijn! Ok daar gaan we weer. Het is er prachtig met al die mooie dorpjes kastelen kerktorens en wijnvelden in de heuvels langs de rivier.En de zon schijnt volop. De groep die we gisteren ook spraken komen we ook vandaag onderweg een paar keer achterop
Ze vragen of Henri een van zijn vrouwen verkocht heeft. Ook ontmoeten we een fietser met veel bepakking. Hij is van plan om naar China te fietsen en heeft daar anderhalf jaar vrij voor. Ineens vinden wij Rome niet ver meer. Langs de weg staan Menno en Monique met drinken wat we erg lekker vinden. In st Goar worden we nog weer door hun verwend met lekkere broodjes vers van de bakker. We eten op een mooi plekje in de zon aan de rivier en nemen dan afscheid. Het was heel fijn om een paar dagen de reis samen te delen. Zij moeten nu met dit mooie weer vier a vijf uur terug naar huis rijden. Wij mogen fijn fietsen. Dit doen we tot we rond half vier in Bingen zijn waar we een hotel aan de Rijnkade vinden. Lekker douchen even liggen en dan naar buiten voor hapje eem drankje in de zon aan de Rijn.We hebben weer bereik dus de Blog kan bijgewerkt worden.

• 26 Mei 2014 - 10:50

Herma:

Hoi Ria en Henri,

Wat mooi om jullie te volgen.Wat zijn jullie verhalen nu al leuk. Fijn en gezellig dat Monique en Menno jullie dit weekend hebben bijgestaan. Wie weet bevalt de fietsreis zo goed dat jullie ook ooit nog eens naar China fietsen;)

Ik ga zo dadelijk naar ons teamoverleg met een leeg plekje. Jij mag lekker gaan genieten! Groetjes Herma

• 26 Mei 2014 - 10:57

Laurens:

Hallo
    Wij gaan vandaag ook op weg. Lekker met de bus. Geen zadelpijn. Nog 20 uur en dan zijn wij in Spanje. Succes met fietsen. Laurens.

• 26 Mei 2014 - 12:03

Willyanne:

Om te gieren dat jullie de moezel volgen ipv de rijn! Dat met een Garmin (die Henri in D'land in de Regge wilde gooien! Knap werk!) en TomTom! Vooral zo door gaan met schrijven. Heerlijk.
    Maar door Monique en Menno toch nog wel een beetje aan de hand meegenomen hoor. Zoiets als een fietsrenner die zich vasthoudt aan de tourwagen!! Valt pietsje tegen.
    Daag, heb veel schik! Willyanne

• 26 Mei 2014 - 12:24

Lenie:

Hallo Ria en Henri,

een goed begin van jullie reis naar Rome. Mooi zo. Wij zijn net terug van onze vakantie naar Kreta (helaas). Maar aan alles komt een eind he! Ook wij hebben gefietst (alleen niet met zulke mooie fietsen als jullie) op Kreta maar zonder blarenpijn. Kon ook haast niet want zo lang was de route niet haha. Van Malia naar Chersonissos en weer terug via Malia naar Sissi. Toch wel leuk om hier ook even gefietst te hebben. Veel succes nog en ik blijf jullie volgen.
    Groet Lenie

• 26 Mei 2014 - 16:06

Miranda:

Wat klinkt dat allemaal heerlijk zeg!! Behalve de zadelpijn dan.
    Hier regent en onweert het nu.
    Fijne dag verder, voor vanavond slaap lekker!!

• 26 Mei 2014 - 18:14

Aad:

Hallo Henry & Ria.
    Succes met jullie trip naar Rome.

• 26 Mei 2014 - 19:32

Ineke:

Hoi Henri en Ria,super dat het tot nu toe zo mooi gaat!En prachtig om te lezen dat jullie zo genieten!Ga zo door,blijf jullie volgen,gezellig om het allemaal op deze manier te volgen!Groetjes Harry en Ineke.

• 26 Mei 2014 - 20:44

Truus:

Hallo Ria en Henrie. leuk jullie verhalen te lezen en wat zijn jullie al lekker op weg. Wij zijn vandaag weer aan het werk gegaan na onze week in Side. Blijf lekker fietsen en vooral genieten! Groetjes uit Nijverdal van mij en John.

• 26 Mei 2014 - 21:03

Herman:

Henry en Ria,

Mooi om te lezen dat het zo goed gaat.
    Inderdaad, ik heb toch wel moeten lachen dat jullie langs de verkeerde rivier fietsen.
    Ja Henry, ik weet dat jij wat sceptisch staat tegenover navigatiesystemen.
    Blijf lekker doorfietsen en blijf vooral genieten.

Groeten,

Herman en Jacomijn

• 30 Mei 2014 - 21:34

Geert:

Hallo Henri en Ria,
    leuk jullie belevenissen te lezen. Geniet er maar van zo met elkaar.
    Groeten van Gerry en Geert